Sultan Ehmed Şah Qacar

"مقصد از خلع احمدشاه نه اينكه تبديل اصول اداره نظامى به جمهوريت بود. نه٫ نه بالله- بلكه تعويض طائفه قولدورآساى قاجاريان تركى به سلاله طاهره نجيب پهلوى فارسى بود."

Sunday, February 06, 2005

دروغهاى رضاخانى



دروغهاى رضاخانى

رضا خان براى توجيه انقراض سلسله قاجار و چهره قانونىدادن به جلوس خود بعنوان شاه, تبليغات وسيع , تا حد نژادپرستانه اى را عليه قاجار براه انداخت كه بخش وسيعى از آنها ارزش تاريخى نداشته و بايد دروغهاى رضاخانى به حساب آورد.


براى بسيارى از ما ايرانيها كلمه قاجار معمولا مترادف با فساد, بىكفايتى, وطن فروشى و...مى باشد. البته به مصداق ? تا نباشد چيزكى مردم نگويند چيزها ? ?و همچنين مدارك و اسناد تاريخى, بخش اعظم اتهاماتى را كه به خاندان قاجار زده مىشود در صحت آنها نمىتوان شك كرد.? از دست دادن بخش وسيعى از خاك ايران در جنگ با روسها و نفوذ روسيه تزارى و انگليس در ايران , دريافت وامهاى سنگين با شرايط بازپرداخت بازهم سنگين تر از دول نامبرده براى براى تامين سفرهاى تفريحى ناصرالدين شاه و مظفرالدينشاه, سركوب مشروطه خواهان و به توپ بستن مجلس... واقعياتى هستند انكار ناپذير.

اما فراموش نكنيم كه رضا خان براى توجيه انقراض سلسله قاجار و چهره قانونى دادن به جلوس خود بعنوان شاه, تبليغات وسيع , تا حد نژادپرستانه اى را عليه قاجار براه انداخت كه بخش وسيعى از آنها ارزش تاريخى نداشته و بايد دروغهاى رضاخانى به حساب آورد. جهت آشنايى با برخى از جوانب مملكت دارى دو خاندان قاجار و پهلوى پيش از اين مطالبى در اين رابطه در سايت روشنگرى منتشر شد كه شما را به مطالعه آنها كه پيوند بعضى از آنها در انتهاى اين مطلب آورده شده جلب مىكنم

0 Comments:

Post a Comment

<< Home